Torskerogn

I diktet Nordlands trompet hyllar Petter Dass torsken. Av alle «Svemmende Dyr i det Nordlandske Hav», var torsken den viktigaste inntektskjelda for nordlendingar på hans tid.

O Sæl er du Bonde som Torsken kand faa
Hand føder båd’ dig og din Kone
Du torsk må vel kaldes vor Næring og Brug
Du skaffer fra Bergen saa mangen Tønd’ Rug
Den stackels Nordfare til Føde

I det siste har eg fått auga opp for det fantastiske som er torskerogn. Dette er billig, sunn og god mat. I haust har eg ete den hermetiske varianten eit par gonger, men nå er sesongen her, og eg har fått tak i fersk rogn frå fiskedisken på Meny. Ei pølse er 160 gram, og akkurat passe middag til meg, saman med litt stekte grønnsaker. Rogna kosta meg 16 kroner, og eg synest det er ganske billig middag. Sesongen er ikkje lang, frå februar til mars, og då må denne tida utnyttast. Denne gongen gjorde eg det enkelt, men eg skal absolutt prøve meg fram med meir avanserte variantar etterkvart. Ved hjelp av litt googling fann eg mange oppskrifter.

Når fersk torskerogn skal tilberedast, er det viktig å pakka ho inn, så skinnet ikkje sprekk. Rens og skyll først. Det gjorde ikkje eg, sidan butikken alt hadde gjort det for meg. Det er også viktig at ho skal trekkjast, ikke koke. Etter å ha lese fleire oppskrifter, pakka eg rogna inn i matpapir, og trekte ho i førti minutt like under kokepunktet, med litt salt og eddik i vatnet. Eg kunne sikkert laga ein avansert grønnsaksrett og saus ved sida, men sidan eg er sedat, og likar å gjere ting enkelt, skar eg opp ein halv liten purre i ringar og ein halv liten aubergine i små bitar, og stekte dette saman med nokre bukettar blomkål. For meg var dette ein nydeleg og enkel middag. Torskerogn er svært magert, så eg hadde ein god del smelta smør over.

Desse fiskeegga er som eg skreiv over magre, men inneheld mykje protein, 27 gram pr 100 gram vare. Ved å ete dette får du i deg godt med A- og E-vitamin, og heile dagsbehovet med selen, B-12 og D-vitamin. Som kjend er D-vitamin særleg viktig nå om vinteren, då me ikkje får dette gjennom sola. Torskerogn er altså sunt, godt og billig! Eg blir berre så frykteleg trøtt av det … zzzzzzzzz

Legg igjen en kommentar